Saturday, July 24, 2010

Flower n Garden Festival... cuci mata ;-)

Salam,

18 Julai lalu, kami sekeluarga ke Presint 2, Putrajaya. Sekadar menikmati keindahan flora ciptaan Allah, yang disusun atas muka bumi-Nya.

Cuaca agak panas ketika kami sampai... bermandi peluh jugak lah nak pusing2 tapak pameran tuh. Tapi, bila masuk bilik pameran yang berhawa dingin... alhamdulillah, sejuk ler sikit...

Panas-panas pun, posing tetap posing... huhu

Asma' paling ceria dan bahagia... sebab duk atas dukung ummi jer... dikelilingi orkid yang indah dan cantik...

Abi bergambar bersama bonsai... mahal tu regenya... hehehe, cantik2 bonsai kat sini...

Kesian kak Hajar... berat ke Asma' tuh??? Pengorbanan seorang kakak... huhu


Ummi sedang berkhayal a.k.a 'ngoyal'... "Alangkah indahnya andainya rumahku dikelilingi bunga bungaan yang cantik berseri ini... "


Memang cantik... Mana Hajar nih? Dah hilang pulak dah...

Ooo... kat sini rupanya... tgh layan ikan2 dalam kolam... abang Muazz pun tumpang layan sama...

Selamat menikmati panorama yang sempat dirakamkan...






Haa... yang ni agak unik dan kreatif... Sunflower yang dihias bersama lingkaran ubat nyamuk... tak pasti sama ada Fumakila, Ridsect atau Shieldtox...

Monday, July 05, 2010

Kejohanan Sukan Pasti Uwais Al-Qorni

Salam...

Ahad baru ni, 4 Julai 2010... kami semua sama2 memeriahkan Kejohanan Sukan Pasti Uwais Al-Qorni kali ke-5.

Abi diminta mempengerusikan majlis...

Dah lama tak conduct program ni... huh huh...


Abang Muazz memerhatikan kawan2 nya bersedia di garisan permulaan...


Tahun depan, Abang Muazz pulak yer... InsyaAllah... Abang sekolah sama ngan Hajar...


Penat melihat gelagat kawan2, dan bermain di padang permainan... berhenti sekejap, menghilangkan lelah.. makan eskrim dulu... tapi mana Hajar???


Laa... kat sini rupanya... asyik nya Hajar... mesti sedap tuh... hehee... kusyhuk betul...

Ummi kat mana pulak???

Huhu... ummi masuk acara Ibu rupanya... acara kukur kelapa dengan garfu...

Ummi dah bersedia kat garisan permulaan... On Your Mark... Get Set...


Go!!!.... ummi memulakan larian sambil tersenyum... heheheh


Ummi tekun mengukur kelapa.... cepat!! cepat!! cepat!!...


Bila selesai mengukur kelapa... sesi timbangan hasil kukuran... ummi sedang berdebar2 tuh... dup dap dup dap... hehehe...



Akhirnya, ummi pasrah... hanya 15 gram sahaja... tapi takpe... kira ok la, dapat no 4. Tapi tak dapat hadiah... takpe... len kali prektis lagi kat rumah ek... boleh parut kelapa guna garfu jer lepas nih... jimat, jimat... makcik yang menang tu... dapat parut 90gm... pergh... parut ngn gigi sekali ker tuh??? hahahaha...


Abi sempat bergambar kenangan bersama sebahagian AJK yg terlibat...

Yang pasti... meriah, walaupun masa nak abih tuh... ada ribut kencang yang menumbangkan dua biji khemah... hehehe... Alhamdulillah, semua selamat... ;)

Blog Pilihan

Abi & Ummi

Asma'

Asma'

Jalan-jalan

Jalan-jalan

Abang Muazz

Abang Muazz

Hajar

Hajar

Keluarga Kami

Keluarga Kami
Keluarga Bahagia... Moga2 hingga ke Syurga... Ameen. Berkatilah hidup kami Ya Rabb

Pemata Hati

Pemata Hati

Jam Kami

Hari ini

Abang Muazz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Asma'

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ulangtahun Abi & Ummi

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Klik dalam kolam utk bagi ikan makan

Kak Hajar

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Abi Kami

My photo
Jurulatih Utama Pendidikan Islam, Program j-QAF, KSSR Negeri Selangor. Kini berkhidmat di SK Desa Putra, Kajang. 2005-2009 di SK Telok Menegon, Klang.

Followers