Monday, December 07, 2009

Jom makan Satay....

Semalam... nenek wat satay. Nenek kata, nenek tak rancang pun. Tetiba peti ais kat rumah nenek rosak. Habis gas kot. So, nenek habiskan semua daging ayam dan daging yang ada dalam peti ais tu, takut rosak dan busuk.

Abang muazz pun secara sukarela menjadi tukang bakar dan tukang kipas... seronok tak terkata.
Tengok je lah kepuasannya tuh...


Kak Jihah pun sama menolong... mengipas satay... berebut tudung periuk. Gilir2...Tapi, tak lama lepas tuh, semua dah penat... kami pun posing je lah depan kamera ciksue... huhu. Ingatkan seronok, tapi letih gak la bakar satay ni kan...

Banyak gak la satay yang kitorang bakar... bukan main masak2 tau... ni bakar2 satay betul punya. Tak caya, tengok la sendiri...Haa... betul kan??? Best kami makan malam tuh. Nenek bagi gak pada jiran2 sebelah. Maklum lah, bila bakar sayat nih, bau satu taman... kena la agih2 kan pada jiran gak...

Ni turn Abang Muazz tolong kipas... Kak Jihah pulak tunggu satay masak... letak dalam bekas.

Bila kami dah penat, Abi ambil alih pulak tugas kami... kami pun posing je lah..Hah... inilah satay yang sudah siap untuk dimakan... Sedap taauuuu... yum yum yum

Ni plak, Nasi Dagang spesel yang nenek wat untuk breakfast pagi tadi. Best sangat... Lauk gulai ayam, gulai udang dan ikan...

Esok kami dah nak balik Klang... bye bye semua... Doakan kami selamat...

0 comments:

Blog Pilihan

Abi & Ummi

Asma'

Asma'

Jalan-jalan

Jalan-jalan

Abang Muazz

Abang Muazz

Hajar

Hajar

Keluarga Kami

Keluarga Kami
Keluarga Bahagia... Moga2 hingga ke Syurga... Ameen. Berkatilah hidup kami Ya Rabb

Pemata Hati

Pemata Hati

Jam Kami

Hari ini

Abang Muazz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Asma'

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ulangtahun Abi & Ummi

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Klik dalam kolam utk bagi ikan makan

Kak Hajar

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Abi Kami

My photo
Jurulatih Utama Pendidikan Islam, Program j-QAF, KSSR Negeri Selangor. Kini berkhidmat di SK Desa Putra, Kajang. 2005-2009 di SK Telok Menegon, Klang.

Followers