Thursday, December 17, 2009

Our Big Family

Salam... ok, kali ni kami nak citer pasal keluarga besar belah ummi... semua sekali ada 14 orang adik beradik... besar la tu kan?... setakat ni yang dah kawen, 12 orang... tinggal pokcik hassan n mokcik Ain je... semua tgh belajar lagi... mungkin lambat lagi la diorang nak kawen kot... tapi tak tau la kalau jodoh dah sampai... apa nak buat, ye tak... kan Mokcik Ain??? Dah ada ke calonnya??

ok... gambar bawah ni, Ayah Yie (Sabri) ... abang sulung Ummi. Dah sebelahnya tu Mokcik Yah (Sabariah) Kakak sulung,.. anak no 2 la. Kamcing sangat... mcm sudu ngan garfu,... mesra dan ceria... huhu

Lepas tu, Ayah Mad (no.3)... sangat spoting n mesra gak... suka berlawak... hehe, masa ni semua gambar disnap masa Mokcik Ibah kaween... so, byk la gmbar MokCik Ibah yang tgh cantik tu...


Ni plak, Ayah Im (Zaim)... anak yg ke 4. Sekarang kije kat Putarajaya. Sebelum ni Hakim... Cool je orangnya... anak dah 4. Isteri masih sorang...

Yang ni plak MokCik Na (Sabarina)... anak ke5. Kawin ngan Pokcik Mi. Anak dah 5, nak masuk 6 dah... MokCik Na ni special... kalau dia pregnant, baby lahir awal dari jangkaan... 6 bulan or 7 bulan je... sekrang ni pun tgh pregnant.. mo MokCik Na selamat yer...

Sebelahnya tu Pokcik Hasan. Anak ke 13. Sekarang tgh belajar di KUIS...

Yang senyum manis ni plak, mokCik Ti. Teacher kat SK Lundang... garang tapi baik. Suka bercucuk tanam dan berkebun... MokCik Ti anak yang ke -6 dalam aadik beradik ummi... cute kan??? sweet gituh.,.. huhu

Dalam gambar ni ramai... tapi nak citer yang duk belakang sebelah kiri... Haa.. tu la MokCik Dah. Doktor kat KB. Sekarang posting di Hospital Mental... Baik, dan suka senyum... senyuman yang tak lekang dibibirnya... Anak dah 8. Tapi maintain muda gitu... MokCik Dah ni anak yang ke 7.

Dan yang paling depan sekali sebelah kanan tu pulak... Anak yang paling bongsu... uchu.. MokCik Ain... sekrang tgh belajar kat Kuantan dan bidang optometris.. ye ker hah?? belasah je lah... yag pasti bahagian mata ni la... sekrang dia dah pakai cermin mata... sebab belajr pasal mata la kot... kat UIA, Kuantan... ol da best anutie... peace...

Gambar yang lain tu... abaikan... nnt stori yang lain... hehehe



Belek punya belek... ni je gambar yang ada... sori la MokCik Zah (Faizah)... terpaksa cut n paste. Tapi takpe, kami paste pun bukan kat orang orang lain... sebelah suami tercinta gak... Pkcik Man. Huhu... Tahniah kami ucapkan... pagi tadi dah selamat lahirkan baby boy... cucu Tok n Tok Ayah yang ke-50.... Mabruk mabruk... MokCik Zah ni anak yang ke 8 dalam salasilah kuarga ummi...


Yang bawah ni pulak MokCik Joh n her hubby... Anak yang ke-9. Senyum je manjang... kat dapur pun leh senyum gak... apatahlagi bila nak makan... senyum sokmo... PkCik Din pun apa kurangnya... senyum gak... dua-dua ni cikgu. Ngajar kat Mersing, Johor.... Kalau balik ke Kelantan mesti ambil masa 2 hari... bukan apa, transit kat Tganu ilangkan penat... huhu, jauh la katakan, ye tak Mokcik Joh???

Haa... yang bawah ni kenal kan??? Ummi n Abi... yang peliknya, nape lak abi yang susukan abang Muazz... ummi lak duk posing betulkan senyuman depan kamera... ish ish ish... Laa... tgh nak minum air kopi pun sempat lagi nak bergambar... huhuhu... Dua2 pakai purple... huhu, jangan jeles haaaa... Ummi ni anak ke-10... fuuhh... ramai kan... letih dah menaip nih... takpe, ada lagi nak stori...


Haa... ni plak, MokCik Tihah. Teacher kat Gombak. Kaween ngn Pkcik Li, orang Kedah. Kecik molek orangnya... MokCik Tihah ni anak ke 11.

Last but not least... MokCik Ibah ... anak yang ke 12. Kahwin ngan Pkcik Norbit. Orang Perak. Sekrang dua2 ngajar kat Sabah. Kat Sampoerna... bukan setakat satu daerah kat sabah tu... satu sekolah lagik... untung mokcik Ibah yer...


Oklah... sebelum undur diri... maaflah kalau gambar yg kami upload nih menyinggung mana2 pihak, kalau ada gmbr lain yg lebih baik... nnt kami replace kan... okey...

Fuhhh... ramai kan makcik dan pakcik sedara kami, kan???... tu yang leh hasilkan sampai 50 orang cucu dah tuh... cicit je Tok belum dapat... tunggu kak Husna kawen dulu... bila agaknya yer... hmm

ok... wassalam

0 comments:

Blog Pilihan

Abi & Ummi

Asma'

Asma'

Jalan-jalan

Jalan-jalan

Abang Muazz

Abang Muazz

Hajar

Hajar

Keluarga Kami

Keluarga Kami
Keluarga Bahagia... Moga2 hingga ke Syurga... Ameen. Berkatilah hidup kami Ya Rabb

Pemata Hati

Pemata Hati

Jam Kami

Hari ini

Abang Muazz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Asma'

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ulangtahun Abi & Ummi

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Klik dalam kolam utk bagi ikan makan

Kak Hajar

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Abi Kami

My photo
Jurulatih Utama Pendidikan Islam, Program j-QAF, KSSR Negeri Selangor. Kini berkhidmat di SK Desa Putra, Kajang. 2005-2009 di SK Telok Menegon, Klang.

Followers