Sunday, May 10, 2009

Happy Mother's Day...Ummi

Salam,

Ummi...

You are the best...


Sempena Hari Ibu ni, Abang Muazz dan Hajar nak dedikasikan sesuatu untuk Ummi tersayang

Ummi...

Terlalu banyak pengorbanan ummi...

Tak terkira jasa dan susah payah ummi selama ini...

Dulu, semasa ummi kandungkan kami, banyak susah dan peritnya. Sejak awal dalam kandungan, sehinggalah saat kami ingin keluar menjengah dunia ini.

Kami masih ingat, saat kita bergurau senda, semasa kami dalam karung lagi. Kami bermain-main dalam perut ummi... sesekali tendangan kami tepat mengena perut ummi... sakit ke ummi... maaf kami, ye ummi...

Sesekali, kami menggeliat kecil, penat dan sakit badan menggelunsur dalam perut ummi. Namun mesti ummi sakit kan? Kami mengeras... kami menggeliat, kami menumbuk dan kami turut menendang... permainan dalam rahim suci itu. Sangka kami, ummi suka... namun yang pasti, ummi kesakitan... maaf ummi

Saat kami beriya untuk keluar bertemu abi dan ummi, lagi menyakitkan, bukan?

Kesian ummi... mesti banyak air mata teralir lagi. Mesti ummi mengerang tahan sakit, dek kerana kami ingin segera keluar. Maafkan kami ummi... tidak terniat untuk menyakitkan ummi... kami sayangkan ummi. Sebab ummi lahirkan kami... kami berada di sini, kini.

Bila kami selamat dilahirkan, ummi pasti gembira. Abi juga, bukan? Kamilah paling gembira kerana berjaya keluar dari rahim yang sudah 9 bulan 10 hari telah kami huni. Kami gembira dapat bertemu insan yang kami gelar ABI dan UMMI...

Pastinya ummi bertarung nyawa nak lahirkan kami. Bertaruh antara hidup dan mati. Kami terharu dengan semangat cekal ummi... Ummi kuat dan tabah semata-mata untuk pastikan kami selamat singgah di dunia ini, terima kasih ummi...





Bila kami dah lahir juga, ummi tak dapat tidur lena lagi. Nikmat tidur dan rehat ummi sudah tiada lagi. Kami menangis, kami sakit perut, kami kembung, kami cirit birit, dan macam-macam lagi.

Abang Muazz hanya sempat minum susu Ummi sebulan je. Tak tau kenapa. Abang kesal tak dapat merasai nikmat susu ummi sebaiknya, tak seperti Hajar.

Hajar baru sahaja berenti susu ummi. Sebab kami dah nak dapat adik baru lagi... Ye ye.. kami akan dapat kawan lagi... Alhamdulillah...


Masa kami sakit, kami demam, ummi jaga kami dengan baik.

Kami demam, ummi berjaga malam...

Kami sakit, ummi bawa kami ke klinik...

Kami jatuh, ummi amik perca jadikan anduh...

Kami luka, ummi sapu ubat segera...

Kami nakal, ummi pukul biar bunga rasa sesal...

Ye... kami nakal...ummi pasti marah. Maafkan kami ummi, terpaksa buat ummi marah. Kami janji, kami akan jadi anak yang soleh dan solehah. Kami tahu, ummi marah, ummi pukul, ummi cubit sebab ummi sayangkan kami, kan?

Kami doakan ummi akan sentiasa beroleh bahagia, selamat dunia akhirat. Kami akan membesar sebagai anak yang terbaik buat ummi dan abi.

Sempena Hari Ibu ini, kami nak hadiahkan award untuk ummi... khas untuk ummi. Abang Muazz dan Hajar amik kat blog auntie Mai, ummu Najiyya. Terima kasih Auntie...

Kami doakan ummi akan selamat lahirkan baby tak lama lagi... sabar ye ummi. Semoga perit lelah ummi selama ini akan dibalas Allah, sebaiknya...

Ummi... ketahuilah... bahawa sesungguhnya

We Love u...Ummi

Selamat Hari Ibu... Ummi kami yang tersayang

4 comments:

drmaisarah said...

wah...hebatt betul muazz dan hajar. mesti ummi muazz dan hajar sangat terharu dengan dedikasi ini. semoga membesar sebagai anak soleh solehah...salam to your beloved ummi...

Anonymous said...

Thanks so much for the dedication.. It meant a lot to me.. And it's the best gift I've ever receive.. Love you all so much...

Ummi Muazz

ibnatumusa said...

;-) aaamin... Salam hari ibu utk ummi muazz & hajar... doa2kan kepada bakal2 ibu selalu... insyaAllah... ;-)

Muazz dan Hajar said...

Terima kasih ummu najiyya dan auntie wan...

doakan kami jadi anak yang soleh dan solehah, yer... tq

Blog Pilihan

Abi & Ummi

Asma'

Asma'

Jalan-jalan

Jalan-jalan

Abang Muazz

Abang Muazz

Hajar

Hajar

Keluarga Kami

Keluarga Kami
Keluarga Bahagia... Moga2 hingga ke Syurga... Ameen. Berkatilah hidup kami Ya Rabb

Pemata Hati

Pemata Hati

Jam Kami

Hari ini

Abang Muazz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Asma'

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ulangtahun Abi & Ummi

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Klik dalam kolam utk bagi ikan makan

Kak Hajar

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Abi Kami

My photo
Jurulatih Utama Pendidikan Islam, Program j-QAF, KSSR Negeri Selangor. Kini berkhidmat di SK Desa Putra, Kajang. 2005-2009 di SK Telok Menegon, Klang.

Followers